loading...
پایگاه تخصصی و فرهنگی مذهبی مهدویت
آخرین ارسال های انجمن
مژگان فیض اللهی بازدید : 115 سه شنبه 06 تیر 1391 نظرات (0)

(بسم الله الرحمن الرحیم)

مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه ضمن بیان داستان «جزیره خضرا» و نقد برخی ادعاها درباره وجود آن در دریای سفید یا مثلث برمودا، به بررسی سندی و محتوایی آن پرداخت.

 

خبرگزاری فارس: جزیره خضرا از واقعیت تا افسانه/ ارتباط جزیره خضرا با امام‌زمان(عج) چیست
حجت‌الاسلام کلباسی در گفت‌وگو با فارس بررسی کرد
 

 استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ضمن نقد برخی ادعاها درباره تطبیق جزیره خضرا با مثلث برمودا به بیان داستان دوم «جزیره خضرا» و بررسی سندی و محتوایی آن پرداخت.

 

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه‌ خبرگزاری فارس، در ادامه‌ سلسله مباحث «مهدویت و انتظار» گفت‌وگوی مشروحی با حجت‌الاسلام والمسلمین «مجتبی کلباسی» استاد مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد فرهنگی مهدی موعود و مؤلف کتاب پژوهشی درباره‌ جزیره‌ خضرا انجام دادیم که بخش دوم و پایانی آن تقدیم خوانندگان گرامی می‌شود.

 

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید.....


مژگان فیض اللهی بازدید : 117 سه شنبه 06 تیر 1391 نظرات (0)

(بسم الله الرحمن الرحیم)

 

http://noore12.persiangig.com/image/nime-shaban.jpg

حضرت آیة اللّه خامنه‏ ای (مدّظلّه ) فرمودند:

انتظار ظهور امام زمان (عج) به معنای انتظار برای پر شدن جهان از عدل و داد و عدالت برای همه انسان‏ها، انتظار رفع ظلم از صحنه زندگی بشر و انتظار فرا رسیدن دنیایی برتر از لحاظ معنوی و مادی است.

http://www.pic.iran-forum.ir/images/wcw4vsqh60c769eknsp8.jpg

 

 

رهبر معظم انقلاب وجود حالت انتظار را در دل آحاد مردم یکی از الطاف خداوند بر مردم ایران در دوران انقلاب می‏دانند و می‏فرمایند:

این بزرگوار در فضای ذهنی و معنوی جامعه ما حضور دارد و جوانان مؤمن و با اخلاص نیز با آن حضرت قلباً در ارتباط هستند. این ارتباط به معنای حقیقی کلمه دو جانبه است و در حالات برجسته شور و محبت و احساس و عواطفی که ملت ایران نسبت به این بزرگوار دارند، این ارتباط طرفینی است.

 

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید.....

مژگان فیض اللهی بازدید : 94 دوشنبه 05 تیر 1391 نظرات (0)

(بسم الله الرحمن الرحیم)

http://www.alimlerbirligi.com/files/news/thumb/580c05a075.jpg

اگر در جهان به پدیده‏ها توجه نمائیم، به روشنى درمی یابیم، که همه آنها به اشیاى دیگر وابسته بوده واز خود استقلالى ندارند. به عنوان مثال نورى که در لامپها مشاهده مى‏کنیم، و از آنها بهره مى‏بریم، و نیروى برق که تمام جهان از برکت وجود آن بهره برده و چرخ حیات را به گردش در میآورد، به وجود نیروگاه مرکزى مولد برق بستگى داشته، و بدون آن کسى از نعمت روشنایى و فوائد گوناگون دیگر آن برخوردار نخواهد شد. و همچنین اگر به انسان نظر کنیم، خواهیم دید که روح در وجود او به عنوان اساس و ریشه وجودى او نقش دارد. و پیکر بدون روح، مجسمه‏اى بى‏جان و بى‏تحرک است که کارى از او ساخته نیست....

 

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید....

مژگان فیض اللهی بازدید : 91 دوشنبه 05 تیر 1391 نظرات (0)

(بسم الله الرحمن الرحیم)

http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/iman86/samen(197).JPG

قال مولانا الامام المهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف):
(إِنّی لاََمانٌ لاَِهْلِ الاَْرْضِ کَما أَنَّ النُّجُومَ أَمانٌ لاَِهْلِ السَّماءِ)[۱]
همانا، من، امان و مایه ایمنى براى اهل زمینم; همان گونه که ستاره ها، سبب ایمنى اهل آسمان اند.
شرح
این کلام، قسمتى از جواب هایى است که امام زمان(علیه السلام)، در پاسخ به نامه ى اسحاق بن یعقوب فرموده است. اسحاق در این نامه، از علت غیبت سؤال مى کند. حضرت بعد از جواب و بیان علّت غیبت، به این نکته اشاره دارد که وجود امام در غیبت، بى فایده و اثر نیست; از فواید امام این است که وجود او سبب ایمنى براى اهل زمین است; همان گونه که ستارگان آسمان مایه ى ایمنى براى اهل آسمان اند.

 

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید.....

مژگان فیض اللهی بازدید : 87 دوشنبه 05 تیر 1391 نظرات (0)

(بسم الله الرحمن الرحیم)

http://www.hamaseh.net/sound/imgarticle/47371_ifsqlnjfiblbw8vhebyg.jpg

قال مولانا الامام المهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) :

 

(أَنَّ الاَْرْضَ لا تَخْلُو مِنْ حُجَّه إِمّا ظاهِراً وَإِمّا مَغْمُوراً)[۱]


زمین، هیچ گاه، از حجّت خالى نخواهد بود; چه آن حجّت ظاهر باشد و چه پنهان.


شرح


این کلام، قسمتى از توقیعى است که امام زمان(علیه السلام) به عثمان بن سعید عمرى و فرزندش محمّد مرقوم داشته اند. حضرت(علیه السلام)بعد از سفارش هاى زیاد، به مطلبى اشاره مى کند و مى فرماید: باید همیشه، در روى زمین، حجّت الهى باشد، ونمى توان حتّى لحظه اى را تصوّر کرد که امام معصوم نباشد.

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید.....

مژگان فیض اللهی بازدید : 88 پنجشنبه 01 تیر 1391 نظرات (0)

 

 

                        http://up98.org/upload/server1/01/z/pac43vowlq22luzwaiq.jpg

 

 

 

 

 

 

باز هم جمعه شد و غصّه ی من تازه شده
درد این بی خبری بی حد و اندازه شده
باز هم جمعه شد و چشم به ره مانده شدم
باز از دوری تو خسته و درمانده شدم
باز هم جمعه شد و از تو خبر نشنیدم
باز از بی خبری های دلــــم نالــیدم
باز هم درد فراقـت کـمرم را خم کرد
باز دوری تو چشمان مرا پر نم کرد
باز هم جمعه شد و چشم به در منتظرم
شاید آورد صبا از مه رویت خبرم

مژگان فیض اللهی بازدید : 98 پنجشنبه 01 تیر 1391 نظرات (0)

                                       (بسم الله الرحمن الرحیم)

 

                                                        http://shafag.net/wp-content/uploads/2011/07/%D8%AD%DA%A9%D9%88%D9%85%D8%AA-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%D9%8A-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D9%85%D9%87%D8%AF%D9%8A-%D8%B9%D9%84%D9%8A%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85.jpg

پس از کنار رفتن ابرهای تیره و تار، خورشید جهان افروز رخ می‌نماید و چشمان منتظرِ دشت و دمن را روشنی می‌بخشد.

آری، پس از مبارزه‌ای فراگیر با فساد و تباهی و نامردمی، نوبت به استقرار حاکمیت دادگری می‌رسد و عدالت بر کرسی حکمرانی تکیه می‌زند تا هر کس و هر چیز را در جای خود قرار دهد و سهم هر پدیده‌ای را به مقتضای حقّ و داد بپردازد. و بالاخره جهان و جهانیان شاهد حکومتی خواهند بود که سراسر حق و عدل است و کمترین ستم و ستمگری در گستره آن بر کسی نمی‌رود. حکومتی که مظهر صفات جمال و زیبایی پروردگار عالم است و در ساحت آن، بشر به تمامی آرمان‌های فراموش شده خود دست می‌یابد.

1. اهداف حکومت جهانی امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)

2. راه کارها و برنامه‌های حکومت امام(علیه السلام) در حوزه‌های مختلف

3. دستاوردهای حکومت الهی دادگستر

4. ویژگی‌های حکومت

اهداف حکومت

 

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید......

 

کتاب حکومت جهانی مهدی (عج) برای موبایل

 

آيت الله ناصر مکارم شیرازی

    -همه افراد كنجكاو از خود مى پرسند

    -آينده روشن

    -سير تكاملى جامعه ها

    -هماهنگى با نظام آفرينش

    -واكنشهاى اجتماعى

    -الزامها و ضرورتهاى اجتماعى

    -نشانه هايى از خود آگاهى مردم جهان

    – تشكيل مجامع جهانى و تنظيم اعلاميّه حقوق بشر

    – گفتگو از خلع سلاح عمومى

    – حمله صلح!

    – طرح حكومت اسلامى

    -فلسفه غيبت طولانى(   آمادگى پذيرش (آمادگى روانى)، تكامل فرهنگى و صنعتى، پرورش يك نيروى ضربتى انقلابى، فلسفه وجود امام به هنگام غيبت)

    -فايده وجود امام در دوران غيبت(اثر اميد بخشى,پاسدارى آئين خدا,تربيت يك گروه انقلابى آگاه,,ترسيم هدف آفرينش)و… .

 

 

دانلود با لينک مستقيم
حجم فايل : 448 KB
منبع
رمز فايل : ندارد
مژگان فیض اللهی بازدید : 107 پنجشنبه 01 تیر 1391 نظرات (0)

                                          (بسم الله الرحمن الرحیم)

 

                                 http://www.pic1.iran-forum.ir/images/up2/92870486494016898598.gif

 

دعاها و زیارتهای مربوط به ساحت مقدس امام زمان و صاحب اختیار عوالم امکان، بخش مهمی از فرهنگ شیعه را به خود اختصاص داده است. این گستردگی منشأیی جز این ندارد که آن حضرت، خاتم اوصیا و امید امتهاست.

جمع آوری و تدوین ادعیه و زیارات مربوط به آن حضرت به صورتهای مختلفی تاکنون انجام شده و دایره وسیعی دارد. در این نوشته به چند نمونه مشهور آنها اشاره می شود  دعا برای وجود شریف امام زمان(ع) در دعاهای مخصوص به حضرت محدود نمی شود؛ بلکه در زیارات ائمه و اعمال شب و روز جمعه و حتی در دعاهای نماز و غیره نیز به چشم می خورد،

۱. دعای ندبه
دعای ندبه از اعمال سرداب مقدس امام زمان(ع) و نیز از اعمال عید فطر و روز جمعه است، و خواندن آن در همه اوقات مناسب است.


این دعا گر چه مربوط به امام زمان(ع) است، ولی می توان گفت یک دور عقاید تشیع در آن آمده است.

در این دعا ابتدا توحید و سپس نبوت انبیاء(ص) و پیامبر و بعد مسأله وصایت امیرالمؤمنین، علیه السلام، و فتنه های پس از پیامبر(ص) آمده و پس از اشاره ای به ائمه(ع) موضوع امام زمان(ع) آورده شده و درباره غیبت و دیگر جوانب مربوط به آن حضرت در قالب شکوای دل خطاب به حضرت آمده است و در آخر هم دعاهایی بسیار مختصر و جامع آمده است.۱

۲. دعای عهد
از امام صادق، علیه السلام، روایت شده که فرمودند:


 

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید.......

مژگان فیض اللهی بازدید : 91 پنجشنبه 01 تیر 1391 نظرات (0)

 

(بسم الله الرحمن الرحیم)

 

http://mahdi.etudfrance.com/wp-content/adyane%20digar.JPG

از مهمترین وظیفه ى هرشیعه ى منتظر، شناخت امام زمان است. در روایات بسیارى كه به طریق شیعه و اهل سنّت از پیامبر گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله) و امامان معصوم علیهم السلام، نقل شده آمده است كه:

«هركس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلى مرده است».[1]

شناخت امام زمان(عج) از شناخت امامان معصوم دیگر جدا نیست; اگر كسى به طور كلّى به شأن و جایگاه ائمه هدى واقف شد، صفات و ویژگى هاى آنها را شناخت و به مسئولیت خود در برابر آنها پى برد قطعاً نسبت به امام عصر(عج) نیز به شناختى شایسته مى رسد.

مؤلف مكیال المكارم مى فرمایند:
«بدون تردید مقصود از شناختى كه امامان ما كه تحصیل آن را نسبت به امام زمانمان امر فرموده اند، این است كه ما آن حضرت را آن چنان كه هست بشناسیم، به گونه اى كه این شناخت سبب در امان ماندن ما از شبهه هاى ملحدان و مایه نجاتمان از اعمال گمراه كننده ى مدعیان دروغین باشد، و چنین شناختى، جز به دو امر حاصل نمى گردد: اول شناختن شخص امام(علیه السلام) به نام و نسب و دوم شناخت صفات و ویژگى هاى او و به دست آوردن این دو شناخت از اهم واجبات است».[2]

 

 

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید.....

مژگان فیض اللهی بازدید : 97 پنجشنبه 01 تیر 1391 نظرات (0)

 

 

(بسم الله الرحمن الرحیم)

منظور از مهدویت چیست ؟

http://www.askdin.com/gallery/images/6096/1_24_4voz7nb.jpg

 

اعتقاد به مهدي موعود مسئله اي است كه در تمام اديان و مذاهب مختلف جهان اعم از وَثَنيُت ، كليميت ، مسيحيت ، مجوسيت ، اسلام و غيره مطرح بوده و هست ؛ بدين معني كه در آخر الزمان ، مصلحي ظهور خواهد كرد و به جنايتها و خيانتها و تبعيضهاي بشر خاتمه خواهد داد .

آري " اعتقاد به مهدي " نه تنها يك باور اسلامي است ، كه عنواني مي باشد براي خواسته ها و آرزوهاي همه انسانهاي دردمند و ستمديده ، با كيش و مذاهي  گوناگون ؛و همچنين بازده الهام فطري مردم است . و با همه اختلافاتي كه در عقيده و مذهب دارند ، دريافته اند كه براي انسانيت در روي زمين ، روز موعودي و انسان موعودي خواهد بود ؛ كه با ظهورش هدف نهائي اديان الهي تحقق يافته و مسير آن به دنبال رنجي بسيار ، همواري و استواري لازم را مي يابد . بنا بر اين ، مسئله مهدويت با سليقه اي ديرينه ، ريشه در مذهب دارد .

اگر چه غير از قرآن مجيد ، تمامي كتابهاي آسماني ديگر دستخوش تحريف شده اند ، ليكن با اين وجود ، جملاتي از دستبرد ديگران مصون مانده است ، كه در آنها از آمدن مهدي موعود و مصلح جهاني گفتگو شده است ، و چون اين مطلب به صورت پيشگوئي و مربوط به آينده است ، و مضامين آن در قرآن و روايات متواتر وارد شده است . از اين رهگذر مسلُم مي شود كه اين عبارتها از منطق وحي سرچشمه گرفته و از دستبرد انسانها در طول تاريخ در امان مانده است .

از جمله روايات وتواتري كه به ظهور " مهدي موعود " وعده داده ، حديث معروف نبوي است كه فرمود :     « اگر از عمر دنيا يك روز بيش باقي نمانده باشد ، خداوند آن روز را طولاني كند تا مردي از امت و خاندان من كه نامش نام من است ظاهر شود ، و زمين را از عدل و داد پر كند چنانكه از ظلم و ستم پر شده باشد . » 1

1- الفصول المهمة ، ابن صباغ مالكي ، ص 294

مژگان فیض اللهی بازدید : 89 پنجشنبه 01 تیر 1391 نظرات (0)

                                     (بسم الله الرحمن الرحیم)

 

 

                                     http://www.rasekhoon.net/_WebsiteData/Article/ArticleImages/1/1388/Azar/13/00036021.jpg

 

 

غيبت ولي عصر عليه‏السلام از رازهاي بسيار پيچيده ‏اي است كه با ظهور او همه حقيقت روشن مي‏ گردد.
عبدالله بن فضل هاشمي مي‏ گويد :
امام صادق عليه‏السلام فرمود : حضرت صاحب ‏الامر ناچار غيبتي خواهد داشت ، به طوري كه گمراهان در شك واقع مي‏ شوند.
سؤال كردم : چرا ؟ فرمود : مأذون نيستيم علتش را بيان كنيم.

گفتم : حكمتش چيست ؟
فــرمود : همان حكمتي كه در غيبت حجت ‏هاي گذشته وجود داشت ، در غيبت آن جناب وجود دارد. اما حكمتش جز بعد از ظهور او ظاهر نمي‏ شود ، چنان كه حكمت سوراخ كردن كشتي و كشتن جوان و اصلاح ديوار به دست حضرت خضر عليه‏السلام براي حضرت موسي عليه‏السلام آشكار نشد جــز هنگامي كه مي‏ خواستند از هم جدا شوند. اي پسر فضل ! موضوع غيبت ، سرّي از اسرار خدا و غيبي از غيوب الهي است ، چون خدا را حكيم مي دانيم بايد اعتراف كنيم كه كارهايش از روي حكمت صادر مي ‏شود ، گرچه تفصيلش براي ما مجهول باشد. (1)

از ايـن حديث استفاده مي ‏شود كه علت اصلي و اساسي غيبت به دليل اينكه اطلاع بر آن به صلاح مردم نبوده ، يا استعداد فهمش را نداشته‏ اند ، بيان نشده است.
در عين حال به مواردي از فلسفه غيبت در بعضي از روايات اشاره شده است

كه به صورت اختصار بيان می كنيم ......

 

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید.......

مژگان فیض اللهی بازدید : 170 چهارشنبه 31 خرداد 1391 نظرات (0)

                                         (بسم الله الرحمن الرحیم)

                             http://www.zohur12.ir/wp-content/uploads/2012/05/mahdi.jpg

جامعۀ منتظر جامعه ای است كه بر مبنا قرآن و در خط اهداف قرآنی باشد، جامعۀ منتظر جامعه ای است كه كلیه فعالیتها و جهتگیری‌هایش مطابق با قرآن و سنت باشد و همواره بكوشد تا روحیۀ انتظار را در میان جامعه تقویت نماید.

جامعه
جامعه به عبارتی محلی برای رشد انسانی انسان‌ها است. جامعه یك حوزۀ زیستی است ، بصورتی كه در آن برای همه افراد موانع رشد مفقود و مقتضیات رشد موجود باشد. اگر جز این باشد، تجمع (شلوغی ، ازدحام) هست، یعنی انسانهایی و خاندانهایی -اگر چه بسیار- در محدوده ای جغرافیایی -اگرچه وسیع و با امكانات- گرد آمده اند لیكن جامعۀ انسانی تشكیل نیافته است.

ممكن است این مسأله مطرح شود كه به چنین تجمعی نیز جامعه اطلاق می‌شود، منتهی فاسد و فاقد رشد.این سخن بر حسب اصطلاح درست است -چنانكه فارابی نیز چندین «مدینه» (جامعه) تصور كرده است- لیكن جامعه به معنای راستین آن (و با توجه به فلسفه ای كه باید در تجمع‌های انسانی نهفته باشد) ، همان جمع زیستی ای است كه بستر هر گونه رشد انسانی در آن فراهم باشد.و روشن است كه در میان همۀ حركتهای سازندۀ انسانی، در سرتاسر تاریخ بشری جامعه سازی ، مهمترین همۀ آنها بوده است.و اكنون نیز چنین است، و در آینده نیز چنین خواهد بود.

 

 

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید.....

مژگان فیض اللهی بازدید : 113 چهارشنبه 31 خرداد 1391 نظرات (0)

                                        (بسم الله الرحمن الرحیم)

                                                       http://publicrelations.tums.ac.ir/UserFiles/Image/foto/FARHANGI/shaban10.bmp

 

موضوع حکومت حضرت مهدی(عج) و کارگزاران او از مهمترین و بحث انگیزترین موضوعاتی است که از گذشته های دور در میان ادیان مختلف آسمانی مطرح بوده است، که پیروان ادیان آسمانی حداقل سه دین اسلام، مسیحیّت و یهود در این عقیده مشترک است که آینده ی جهان به دست صالحان و خداپرستان است. از این رو هرکدام از ادیان، حکومت آخرالزمان را از آن خود می دانند به طور مثال مسیحیان، منجی آخرالزّمان را حضرت مسیح می دانند در حالی که مسلمانان معتقدند او از نسل پیامبر اسلام(ص) است و دین او اسلام و براساس شریعت محمّدی قیام و حکم می راند

ماهیّت حکومت جهانی مهدویت

حکومت جهان اسلام به رهبری امام زمان(عج) دارای روح و ماهیت ویژه ای است که دیگر حکومتها از آن بی بهره اند. ماهیت حکومت اسلام، آموزه های وحیانی است که به او تعلیم می دهد که خدای او یکی است و فقط باید در برابر او عبادت و کرنش کند و در رفتار و کردارش از دایره بندگی خدا بیرون نرود زیرا فرمود: «یعبدوننی لا تشرکون بی شیئاً» این حکومت پیامی دارد که در بستر عمل به ارزشهای وحیانی، دنیای بهتری را به وی ارزانی بدارد و متأسفانه آنچه در حکومت امروز بشری کمتر یا اصلاً به چشم نمی خورد خداست و عدم پای بندی به وحی و اخلاق و ارزشهای معنوی است .....

 

 

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید.....

مژگان فیض اللهی بازدید : 117 چهارشنبه 31 خرداد 1391 نظرات (0)

                                                       (بسم الله الرحمن الرحیم)

 

         http://www.womenhc.com/media/blogs/reyhane-esfaha/20110212200034115_3.jpg

 

علّت ها و فلسفه هایی که برای ضرورت و لزوم وجود پیامبر گفته اند، همان علّت ها برای ضرورت وجود جانشین و وصیّ پیغمبر نیز صادق است که پس از وفات آن حضرت لازم است بوده باشد تا مردم به جانشین پیغمبر در شؤون مختلف زندگی خود مراجعه کنند، همان گونه که به پیغمبر مراجعه می کردند، پس بر خداوند متعال واجب است که او را نصب فرماید و بر مردم نیز واجب است آن امام را بشناسند؛ زیرا که پیروی کردن بدون معرفت و شناخت امکان ندارد.

اگر کسی اشکال کند که: علّت برانگیختن پیغمبر با این مورد فرق می کند؛ زیرا که مردم در امور معاش و شؤون زندگی مادّی و جنبه های اخروی و امور مربوط به معاد، به پیغمبر نیازمندند تا از جانب خداوند قانونی برای آنان بیاورد و مطابق آن عمل نمایند و چون پیغمبر آنچه مورد نیاز مردم است را برای آنان آورد و قواعد و احکامی برایشان بیان فرمود و مردم آن ها را شناختند و عمل کردند، دیگر نیاز برطرف می شود و برای بیان و آموزش قواعد و احکام دین وجود علماء و کتاب های مربوطه بسنده است، پس وجود وصیّ و جانشین پیغمبر لازم نیست!

در جواب می گویم: این اشکال به چند جهت نادرست است:

 

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید.......

مژگان فیض اللهی بازدید : 93 چهارشنبه 31 خرداد 1391 نظرات (0)

 

اي مولاي من

بس است اين جدايي،

ديگر تاكي اين فراق به طول مي انجامد؟

آقامي دانم من لايق ديدارتان نيستم؛شمارابه خاطر دوستان خوبتان ظهور كنيد.

بعد از هر جمعه كه مي آيد و مي رود،مي گويم:

بازهم اين رفت و تونيامدي.فقط نشسته ام نه تلاشي و نه كوششي.

به ياد اين جمله«انتظار بهانهْ نشستن نيست؛بلكه انگيزه ايستادن است»افتادم وبه

خود گفتم:

واي....

آيابراي امام زمانت كاري كرده اي؟

آيا مثل كوفياني يا مثل ياران امام حسين(ع)؟

باخود گفتم كوفيان حداقل مقدمات رااول فراهم كردند؛آياتومقدمات را فراهم كرده اي؟

و همهْ پاسخ ها نه و نه ونه بود

چشــم آلوده كجا، ديدهْ دلداركجا؟

دل سرگشته كجا؛وصف رخ يار كجا؟

قصــــهْ عشق كجا،وين سر بيــــــــداركجا؟

مــــردم كوفــــــــــه كجا؛العجــــــــــــل ياركجا؟

لفــظ بي كار(عمــل)كجــــــــا؛منتــــــــظر ياركجـــا؟

تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 220
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 88
  • بازدید سال : 1,154
  • بازدید کلی : 78,421