loading...
پایگاه تخصصی و فرهنگی مذهبی مهدویت
آخرین ارسال های انجمن
مژگان فیض اللهی بازدید : 135 شنبه 17 تیر 1391 نظرات (0)

(بسم الله الرحمن الرحیم)

 

 

شکوفایی اسلام در غرب نمادهای مختلفی دارد که ازجمله آنها – گسترش حجاب در میان دختران و زنان غیر مسلمانانی که به اسلام روی می‌آورند، آنها به حجاب به عنوان یک عامل مهم در ایجاد امنیت روحی و روانی می‌نگرند، امنیتی که با پدیده برهنگی و بی بند و باری در غرب مورد تهدید قرار گرفته است.

از سوی دیگر، جریان رو به جلوی بیداری اسلامی نه تنها در کشورهای اسلامی و عرب منطقه و آفریقا همچون تونس، لیبی، آذربایجان و … در احیای سنت‌های اسلامی همچون عفاف و حجاب تأثیرات قابل توجهی داشته است، بلکه سبب توجه دیگر کشورها از جمله کشورهای غربی به خصوص نخبگان علمی این کشورها به سمت فرهنگ اسلامی از جمله حجاب و عفاف شده است....

 

 

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید......

مژگان فیض اللهی بازدید : 101 یکشنبه 11 تیر 1391 نظرات (0)

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

انسان ها از طریق آموزش و جذب در یک فرهنگ خاص، شبکه ای از عادات و واکنش هایی را کسب می کنند، که ممکن است در اثر گذشت زمان به عنوان یک هنجار برای یک قشر پذیرفته شود، مانند نحوه پوشش و وضع ظاهری.

 با مشاهده نوع لباس و ظاهر افراد خصوصاً جوانان مدگرا، به غیر عادی بودن آن نسبت به الگوهای موجود و مقبول جامعه واقف می شویم، بیان کرد: این مد، از فرهنگ دیگری به عاریت گرفته شده و مطابق با ارزش های رایج نیست.

 در فرآیند الگوسازی برای ظاهر و پوشش، رسانه های غربی نقش ویژه ای دارند که از تکنیک های ترغیب و اعمال فشار برای مصرف استفاده می کنند.

 

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید......

مژگان فیض اللهی بازدید : 225 دوشنبه 29 خرداد 1391 نظرات (1)

 

                                                                            (بسم الله الرحمن الرحیم)

                                             http://www.ladestan.com/images/docs/000000/n00000378-b.jpg

شيطان پس از شش هزار سال عبادت، وارد جرگه فرشتگان مقرب الهي شد، اما تكبري كه در وجودش همچون شعله زير خاكستر بود، به هنگام سجده بر آدم، سر برآورد و نداي «خلقتني من نار و خلقته من طين» سر داد؛ ندایی که او را از قله سعادت به قعر شقاوت فرستاد و از آنجا بود كه كمر همت به گمراه کردن آدم(ع) و فرزندان او بست و فریاد زد: «فبعزتک لأغوینهم اجمعین».

با وسوسه‌اش كام آدم و حوا را به طعم ميوه ممنوعه آلوده نمود و آنان را از بهشت عرشي به منزل فرشي هبوط داد و حال اين قابيل است كه با كمند حسادت شيطان، دست خويش را به خون برادر رنگين نموده و خداوند را بر آن داشت تا انسان را تا ابديت ندا دهد كه: «الم اعهد اليكم يا بني آدم أن لا تعبدوا الشيطان إنه لكم عدو مبين».

و اكنون سال‌ها از آن عهد جاودانه خداوند با فرزندان آدم مي‌گذرد و در تاريخ همواره قابيلياني بودند كه اين عهد را شکسته و به جرگه عبادالشيطان درآمده‌اند، ولي شيطان بر سر پيماني كه با خويش بسته بود، محكم ايستاده و پيرواني را به عبادت خويش فرا مي‌خواند و نداي «أنا ربكم الأعلي» را كه روزي به واسطه فرعون سر مي‌داد، امروز خود بي واسطه سر مي‌دهد تا مرهمي باشد بر زخم كهنه تكبرش.

روزگار ما اما، روزگار پایه‌گذاری و سازمان‌‌دهی به اجتماع‌های پراکنده شیطانیستی است. سران شیطانیست در تلاشند، این اجتماع را به تحقق برسانند و برای این مقصود، از ابزار‌های گوناگون اطلاع‌رسانی بهره می‌برند.

از سوی دیگر، در هیاهوی کم توجهی دولتمردان و مسئولان به مسائل فرهنگی و اعتقادی جوانان کشور، جریان‌های متعارض این فرصت را غنیمت شمرده و با اتصال به سرشاخه‌های فرامرزی و در پایان آسودگی خاطر به نشر و ترویج آموزه‌های ضد دینی خود می‌پردازند.

 اخبار رسیده از شهرهای ساری، اصفهان، بندرانزلی، تهران و چندین شهر دیگر، حکایت از آغاز تحرکات جدید گروه‌های شیطان‌پرستی دارد.

                                    

 

 

مژگان فیض اللهی بازدید : 97 یکشنبه 28 خرداد 1391 نظرات (0)

(بسم الله الرحمن الرحیم)

پوشش و حجاب به دلیل اینکه نقش اساسی در متعادل کردن غریزه ی خود نمایی و تبرّج زن دارد، عامل مهمی برای جلوگیری از بخش بزرگی از پریشانی ها و دغدغه های فکری زن به شمار می آید؛ زیرا آزادی زن در خودآرایی و به نمایش گذاشتن جلوه های زنانه در بین جامعه، باعث افراط در تجمّل و توجّه به زیبایی های ظاهری می شود که این توجه افراطی، می تواند بروز اختلالهای روانی را در زن در پی داشته باشد.

 

                        

 

                              http://www.jamnews.ir/Images/News/Smal_Pic/8-2-1391/IMAGE634711469245146424.jpg

محققان علوم رفتار در تحلیل خودنمایی بیمارگونه و برخی ناهنجاریهای پوششی برخی افراد معتقدند وقتی زن، بی حجاب و با ظاهری پر اطوار در بین مردان ظاهر می شود، ممکن است عده ای او را مورد تحسین و تکریم (ظاهری) قرار دهند. به همین دلیل وی همواره سعی می کند وضع ظاهری خود را طوری قرار دهد که بیشتر مورد پسند آنها قرار گیرد.
این کارشناسان با اشاره به آثار آغاز این رویه اخلاقی افزودند: معمولاً این گونه زنان و دختران برای اینکه محبوبتر شوند، هر روز وقت زیادی را صرف آرایش و تقلید از مدهای جدید می کنند. این روند، می تواند ناراحتیهای روانی زیادی را برای آنان ایجاد کند. نگرانی از اینکه ممکن است همیشه کارها به دلخواه پیش نرود، باعث بروز مشکلاتی برای آنها می شود. برای مثال این تصوّر که آیا با صرف این همه وقت و هزینه ی مالی توانسته اند نظر دیگران را به طرف خود بکشند و مورد پسند آنان شوند یا به عکس، مورد تمسخر و تحقیر آنان هستند، می تواند همواره ذهن آنها را به خود مشغول کند و آنها را به انسان هایی نگران تبدیل سازد......

                             http://serajestahban.com/sysnews_img/photos/IMAGE634729700346582968.jpg

 

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید......

مژگان فیض اللهی بازدید : 97 یکشنبه 28 خرداد 1391 نظرات (1)

(بسم الله الرحمن الرحیم)

 

انسان اشرف مخلوقات است، همه ی هستی برای  بشر خلق شده است،خداوند زن و مزد را با هم به این دنیا فرستاده است، زن و مرد را آفریده تا در کنار یکدیگر آرامش پیدا بکنند و نقایص و کمبودهای فطری یکدیگر را پوشش دهند.  آفرینش زن جزء شاهکارهای خلقت جهان است، خداوند بیشترین ظرایف را  و  بیشترین لطایف را ، هم در روح زن و هم در جسم زن به کار برده است. ولی چه بر سر این بشر آمده است که فاصله ی بین مرد و زن ، فاصله ای بین آسمان تا زمین شده است؟ در چند قرن اخیر جامعه ی جهانی ،بیشترین ظلم ها را به قشر زنان روا داشته است. در هیچ برهه ای از تاریخ زن،  به این اندازه ،بی ارزش نبود.این بشر دو پا را چه شده است که میخواهد از امتیازات انسان بودنش به نفع حیوانیت بهره بگیرد!!؟  در این چند ساله چیزی بی ارزش تر از جنس مؤنث نبوده است.در این چند سال و چند قرن از زن به عنوان یک کالا و ابزار ، توسط قدرت طلبان ،بهره گیری میشود.در این چند قرن اخیر چه بر بشریت امده است که میخواهد برای بدست اوردن سود و منفعت زیاد از پیکر زنان هزینه کند؟

غرب با اینهمه ادعای روشنفکری بیشترین ظلم را به زنان کرده است.در هر مقطعی که غرب در فشار گیر میکرد از زنان مایه میگذاشت، وقتی در صدر اسلام مسلمین تا قلب اروپا پیش رفته بودند همین غربیها زنان را آموزش دادند تا بروند و بین مسلمین تَن فروشی بکنند و دست به هرزگی بزنند.همین غربیها کشور تایلند را به  چاه دفع شهوت سربازانشان تبدیل کرده اند.امروز بیشترین دیسکو ها و مراکز فحشا در کشور تایلند وجود دارد و پایه گذار همه ی اینها همین غربیها هستند.آنقدر به جنس مؤنث ظلم کردند تا صدای خودشان هم در امد و مجبور شدن مکتب فمینیستی را براه بیندازند تا لااقل ذره ای از این افتضاحشان بکاهند.اصلا اگر عدالت را رعایت میکردند چه نیازی به فمینیست بود؟

 

 

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید......

مژگان فیض اللهی بازدید : 96 یکشنبه 28 خرداد 1391 نظرات (2)

                                                                              (بسم الله الرحمن الرحیم)

                                                     http://www.hijabnews.co/images/docs/000013/n00013231-b.jpg

تاکنون، عموماً دو پیشنهاد برای رفع مشکل حجاب داده شده: یکی برخورد امنیتی، دیگری دادن مُدهای ایرانی. از نقد اولی که بگذریم، در این مجال می خواهم پیشنهاد دوم را که این روزها خیلی هم مُد شده و خیلی ها پنداشته اند که راه حل این است، نقد کنم. کسانی که پیشنهاد می دهند ما مُدهای ایرانی بیرون بدهیم، اصولاً مُعضل را نشناخته اند. آیا مُعضل بدحجابی، این است که افراد، لباس های غربی می پوشند؟ یا حتی این است که لباس های تنگ و چسبان یا کوتاه می پوشند؟ چرا هیچ گاه از خودمان نمی پرسیم که «چرا دختران و زنان لباس های اینگونه می پوشند؟»؟ البته نه اینکه نپرسیم، بلکه جوابهایی عجیب به آنها می دهیم. مثلاً می گوییم: «خب حجاب سخت است؛ عده ای نمی خواهند در این حد دیندار باشند» این پاسخ، در اصل مبنای برخورد امنیتی است؛ یعنی این تصور که فرد می داند این کار بد است، ولی می خواهد بدی کند، پس مُجرم است. مُجرم نه به معنای دُزد و کلاهبردار، این معنای مجرم در مقابلِ معنای «بیمار» و یا «جاهل» است؛ یعنی کسی که یا می داند و نمی تواند، یا اصلاً نمی داند. مُجرم یعنی می داند و نمی خواهد. شاید مهمترین بحثی که در مقوله ی معضل حجاب باید حل شود، و هنوز هم به هیچ عنوان کوچکترین توافقی بر سر آن نیست، بلکه روی آن اصلاً بصورت اصولی فکر هم نمی شود، این است که بدحجاب، آیا بیمار است؟ جاهل است؟ یا مُجرم است؟....... برای مطالعه بیشتر به اداه مطلب بروید.....

مژگان فیض اللهی بازدید : 112 یکشنبه 28 خرداد 1391 نظرات (0)

                                                                          (بسم الله الرحمن الرحیم)

 

                                                                                         

سعی کردم در این مطلب مجموع نظرات و افکاری که در ذهنم پیرامون مسئله “حجاب اجباری” وجود دارد را به شکل خلاصه بیان کنم. حجاب اجباری آری یا نه؟ هفت دلیل برای نفی حجاب اجباری و برخورد با بدحجابی ۱٫ اقلیت های دینی که اعتقادی به حجاب اسلامی ندارند، چرا باید مجبور باشند تا نوع خاصی از پوشش را تحمل کنند. همانطور که ما صحیح نمی دانیم در کشورهای غربی اقلیت مسلمان از پوشیدن روسری و چادر منع شوند. ۲٫ هر کسی حق دارد که در مورد مسائل شخصی اش، خودش تصمیم بگیرد. یک فرد از هر دینی و آیینی باشد، حق دارد که نوع پوشش خودش را انتخاب کند. حریم خصوصی انسان ها نباید مورد خدشه قرار گیرد. ۳٫ بسیاری از مسلمانان به بخشی از دین که به مسائل شخصی شان مربوط است پایبند نیستند مثلا نماز نمی خوانند. در اسلام به حکومت اجازه داده نشده است تا با این افراد برخورد شود. خب خیلی ها هستند که مسلمان اند ولی دوست ندارند حجاب کامل داشته باشند. در قرآن هیچی حد و مجازات حکومتی برای بدحجاب و بی حجاب وجود ندارد. بنابراین حکومت حق ندارد با مسلمانان بدحجاب نیز برخورد کند.....

 

                                                http://www.shiaupload.ir/images/69723842917531772608.jpg

 

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید.......

مژگان فیض اللهی بازدید : 102 یکشنبه 28 خرداد 1391 نظرات (0)

                                                                                   (بسم الله الرحمن الرحیم)

 

 

                   http://www.psyop.ir/wp-content/uploads/2011/03/web-war.jpg

 

جنگ نرم یک جنگ واقعی است که ابعاد مختلفی دارد و دشمن در این جنگ به دنبال ناکارآمدی نظام اسلامی است. استراتژی دشمن، جلوگیری از تحقق و ترویج راهبردی‌های پنج‌گانه یعنی انقلاب، نظام، دولت، جامعه و تمدن اسلامی است. به تحقیق، شکل نگرفتن جامعه اسلامی مانع از تحقق تمدن اسلامی خواهد بود که خانواده به منزله اصلی‌ترین واحد سازنده آن می‌باشد. دشمن به دنبال آن است که با استحاله مدل خانواده، به سبب تغییر سبک زندگی اسلامی به سبک زندگی غربی، آن را از مسیر کارکردهای خود منحرف سازد تا بدین وسیله جامعه را از مسیر اسلامیت خارج کند. نبود جامعه اسلامی، مانع از بر سرکارآمدن دولت اسلامی می‌شود و به این ترتیب استحاله جامعه اسلامی، استحاله دولت اسلامی را در پی داشته و پس از استحاله نظام اسلامی، پدیده انقلاب اسلامی به شکست انجامیده و کارآمدی این فرضیه را در اذهان جهانیان باطل می‌کند.

 

 

برای مطالعه بیشتر روی ادامه مطلب کلیک کنید.....

مژگان فیض اللهی بازدید : 103 جمعه 05 خرداد 1391 نظرات (0)

حجاب


       1  .حجاب ونقش آن درسلامت اجتماع وآرامش روانی


رعایت حجاب درسلامت وپاکی اجتماع مؤثر است ،به علت تاثیر زیاد آن در استحکام خانواده به عنوان پایه واساس اجتماع ونیز تاثیر آن در ساخته شدن فرزندان با تربیت صحیح وپاک نگه داشتن محیط اجتماع از عوامل تحریک آمیز حیوانی .


معلوم است وقتی کانون خانواده گرم وپر جاذبه باشد،این گرمی واستحکام دربالا بردن روحیه عمومی مردم وجامعه تاثیر بسزایی خواهد داشت ،وقتی کودکان چنین خانواده ای با تربیت صحیح وتعادل روحیه وافکار پرورش یافتند،درجامعه منشأ سازندگی ، ترقی وتعالی می شوند.


اکثر دختران وپسرانی که درسنین پایین به دام مفاسدمختلف می افتند،کسانی هستند که از تربیت حقیقی وصحیح محروم بوده اند این ظلم را هیچ کس جز والدین به آنها نکرده اند.


از طرفی با رعایت حجاب ،ریشه بسیاری از تفاخرها،تکاثرها ،اسرافها ،تحریک های بی موقع در اجتماع کنده خواهد شد وبذر فساد خشکیده خواهد شد.



برای مطلعه بیشتر به ادامه مطلب بروید.....

مژگان فیض اللهی بازدید : 107 جمعه 05 خرداد 1391 نظرات (0)

منجی

احادیثی که به توصیف وضعیت زنان در آخرالزمان پرداخته اند، بیش از روایاتی هستند که درباره موقعیت آنان در عصر پس از ظهور سخن گفته اند. امام این احادیث توصیف کننده وضع زن و خانواده در آستانه ظهور مبین موقعیت زن و خانواده در حکومت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) است؛ یعنی فساد زن و تزلزل خانواده در انتهای عمر بشر از علل مهم ظهور آن امام معصوم است. بنابراین او می آید تا این فسادها را از میان بردارد. آنچه از فساد زنان خانواده ها در آخرالزمان گفته می شود، در حکومت امام زمان، عکس آن جاری و ساری است.[1]

از این رو اگر، تصویری معکوس از احادیث آستانه ظهور در ذهنمان مجسم کنیم، توانسته ایم تصویری واقعی از جایگاه زن و خانواده در جهان پس از ظهور ارائه دهیم. در اینجا از میان انبوه روایاتی که در این باره آمده است به برخی اشاره می کنیم.



برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید......

مژگان فیض اللهی بازدید : 92 جمعه 05 خرداد 1391 نظرات (0)

یا مهدی

اینک به اختصار به شرح حال برخی از زنان نامبرده در روایات که در هنگام ظهور مهدی آل محمد رجعت می کنند، اشاره می کنیم:

1- صیانه ماشطه: وی در زمان حضرت موسی (علیه السلام) می زیسته است. او همسر حزقیل پسرعموی فرعون و آرایشگر دختر فرعون بوده است که ایمان خود به حضرت موسی (علیه السلام) را پنهان می کرد. وقتی فرعون از ایمان او آگاه شد او و فرزندانش را در تنور سوزاند. خداوند در اثر صبر و فداکاری آن زن، او را در دولت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) زنده می گرداند تا هم به آن حضرت خدمت نماید و هم انتقام خویش را بازستاند.[1]

2- سمیه مادر عمار یاسر: وی هفتمین نفری بود که به اسلام گروید و بدین سبب دشمن سخت به خشم آمد و بدترین شکنجه ها را بر او روا داشت.[2] پیامبر (صلی الله علیه و آله) درباره خاندان یاسر فرمودند: «ای خاندان یاسر صبر کنید که وعده گاه شما بهشت است. او اولین زن شهید در اسلام است.»




مژگان فیض اللهی بازدید : 100 جمعه 05 خرداد 1391 نظرات (0)



امام زمان

زنان یاور مهدی - عجل الله تعالی فرجه - سه دسته می شوند که عبارتند از :

دسته اول : زنانی که در همان زمان قیام زندگی می کنند.

دسته دوم : زنانی که از آسمان به زمین می آیند.

دسته سوم : زنانی که به برکت ظهور امام زمان - عجل الله تعالی فرجه - زنده می شوند و به دنیا رجعت می کنند ؛ که این دسته خود نیز دو گروه می شوند :

- زنانی که از آنها با نام و نشان یاد شده است.

- و زنانی که فقط از آمدنشان سخن به میان آمده است.

از این رو شناخت ویژگی های دسته دوم به دلیل نبودن اطلاعات امکان پذیر نیست. و شناخت گروه اول از دسته سوم از طریق بررسی کتب تاریخی ممکن است.

ولی در اینجا شناخت دسته اول و گروه دوم از دسته سوم از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا از نظر زمانی امکان قرار گرفتن هر یک از زنان منتظر در این دو دسته وجود دارد.



برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید....

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 220
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 93
  • بازدید ماه : 86
  • بازدید سال : 1,152
  • بازدید کلی : 78,419