loading...
پایگاه تخصصی و فرهنگی مذهبی مهدویت
آخرین ارسال های انجمن
مژگان فیض اللهی بازدید : 103 چهارشنبه 14 تیر 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

احوال مردم مشرق زمین در زمان ظهور امام زمان(عج)

در روایات رسیده از پیامبر اعظم(ص) شاهد اسامی برخی از ملت‌ها و یا سرزمین‌هایی هستیم که ظاهراً نقش خاصی را در آخرالزمان و هنگامه ظهور ایفا می‌کنند و نیز ارتباط خاصی با امر ظهور و نهضت آن حضرت دارند. یمن، عراق، مصر، فلسطین، شام و ایران نمونه‌هایی از این مناطق‌اند. در این مجال نگاهی به روایاتی می‌اندازیم که متوجه اهل خراسان (ایران)اند؛

 

اشاره:
پیامبر اعظم(ص) اسلام مجموعه تکامل‌یافته فضائل همه انبیاء و اولیای الهی در طول تاریخ و درخشان‌ترین کهکشان عالم وجود است که هزاران منظومه و خورشید درخشان فضیلت و کرامت را در خود جای داده است، علم توأم با اخلاق، حکومت همراه با حکمت، عبادت همراه با خدمت به خلق، جهاد توأم با رحمت، عزت همراه با فروتنی، روزآمدی توأم با دوراندیشی و صداقت با مردم در عین پیچیدگی‌های سیاسی از ویژگی‌های بارز پیامبر اکرم(ص) است......

 

برای مطالعه بیشتر به اداه مطلب بروید......

مژگان فیض اللهی بازدید : 115 سه شنبه 06 تیر 1391 نظرات (0)

(بسم الله الرحمن الرحیم)

مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه ضمن بیان داستان «جزیره خضرا» و نقد برخی ادعاها درباره وجود آن در دریای سفید یا مثلث برمودا، به بررسی سندی و محتوایی آن پرداخت.

 

خبرگزاری فارس: جزیره خضرا از واقعیت تا افسانه/ ارتباط جزیره خضرا با امام‌زمان(عج) چیست
حجت‌الاسلام کلباسی در گفت‌وگو با فارس بررسی کرد
 

 استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ضمن نقد برخی ادعاها درباره تطبیق جزیره خضرا با مثلث برمودا به بیان داستان دوم «جزیره خضرا» و بررسی سندی و محتوایی آن پرداخت.

 

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه‌ خبرگزاری فارس، در ادامه‌ سلسله مباحث «مهدویت و انتظار» گفت‌وگوی مشروحی با حجت‌الاسلام والمسلمین «مجتبی کلباسی» استاد مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد فرهنگی مهدی موعود و مؤلف کتاب پژوهشی درباره‌ جزیره‌ خضرا انجام دادیم که بخش دوم و پایانی آن تقدیم خوانندگان گرامی می‌شود.

 

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید.....


omid21 بازدید : 121 دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


در سال 1885 ميلادى، به هنگام شكست قواى انگليس از محمّد احمد سودانى، دانشگاه «سوربن» فرانسه كنفرانسى از استادان و پژوهشگران ترتيب داد و «دار مستتر» خاورشناس و زباندان فرانسوى را پشت تريبون فرستاد تا اعتقاد به ظهور حضرت مهدى(عليه السلام) را از ريشه بى اعتبار وانمود سازد و مستعمرات مسلمان نشين فرانسه، كمتر در خطر انقلاب ناشى از اين عقيده انگيزنده قرار گيرند.

دار مستتر، خاورشناس فرانسوى پشت تريبون رفت و هنگام بحث در باره ظهور و قيام «محمّد احمد» (متمهدى سودانى) چهار ماه قبل از مرگ مرموز و نابهنگام متمهدى مزبور، ضمن اعتراف به اصالت مهدويّت و عقيده به ظهور«منجى بزرگ» در بحث طولانى خود در پاريس، چنين گفت:

در اين دنيا به ويژه در جهان اسلام، تاريخ با چنان وضع غريبى تكرار مىشود كه اگر سرگذشت متمهدىهاى گذشته را براى شما نقل كنند، مثل اين است كه تاريخ ماضى و حال و آينده مهدى امروزى را بيان كرده باشند. متمهدى امروزى، در نوع خود، نمونه نخستين نيست كه ظهور كرده است و مسلماً آخرين نفر هم نخواهد بود.

مدعيان مهدويّت بسيار بوده اند و بعد از او نيز خواهند بود. تاريخچه و نفوذ سحر آساى اين مردمان و نويد دادن وكاميابى آنان و نوميدى كه ناچار در آخر كار رخ مىدهد، مكرر در عالم اسلام صورت گرفته و بعد از اين هم مكرر صورت خواهد گرفت.

ظهور مهدى را از نخستين ايّام پيدايش اسلام انتظار داشتهاند. و تا زمانى كه يك نفر مسلمان باقى باشد، مهدىها ظهور خواهند كرد.

آرى! همان گونه كه خوانندگان گرامى ملاحظه نمودند، با اين كه دارمستتر، خاورشناس و زبان دان فرانسوى، مأموريّت پيدا مىكند تا در سخنرانى خود، اعتقاد به ظهور حضرت مهدى(عليه السلام) را از ريشه بى اعتبار وانمود سازد، با اين همه وى در ضمن سخنرانى خود، به اصالت مسأله مهدويّت اعتراف مىكند و مىگويد:

«ظهور مهدى را از نخستين ايّام پيدايش اسلام انتظار داشته اند».

از اينجا معلوم مى شود كه دلايل عقيده به ظهور حضرت مهدى(عليه السلام) تا چه اندازه قوى و محكم و قانع كننده است كه حتّى يك نفر غير مسلمان نيز، جرأت انكار اصل مسأله مهدويّت را ندارد و آن را از مسايل اعتقادى مسلمانان به شمار مى آورد و يادآور مىشود كه عقيده به ظهور مهدى موعود از نخستين دوران پيدايش اسلام در بين مسلمانان وجود داشته است.

جدّاً جاى بسى تأسّف است كه برخى از مسلمان نماها و به تعبير ديگر، كاسه هاى داغ تر از آش و پژوهشگران فيلسوف مشرب، كه تحت تأثير افكار غربيهاى مغرض قرار گرفت اند، مىكوشند تا با استدلالهاى احمقانه، عقيده به ظهور حضرت مهدى(عليه السلام) را يك فكر وارداتى تلقّى كنند.


omid21 بازدید : 109 دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

«انيشتاين» دانشمند و رياضيدان بزرگ و معروف در كتاب مفهوم نسبيّت مىگويد:
«ملل جهان از هر نژاد و رنگى كه باشند مى توانند و بايد زير يك پرچم واحد بشريّت در صلح و صفا و برابرى و برادرى زندگى كنند».
نامبرده در اهميت و ارزش حكومت واحد جهانى براى زندگى انسانها تا آنجا پيش رفت كه صريحاً مى گفت: «حكومتهاى متعدّد خواه و ناخواه به نابودى بشريّت منجر خواهد شد».
درباره او نوشته اند:
انيشتاين كه درتمام دوران زندگى خود طرفدار تشكيل يك حكومت جهانى بود سعى مىكرد كه ازشهرت و وجهه خود براى باز كردن چشم و گوش مردم جهان استفاده كند به عقيده وى مردم جهان يكى از اين دو راه را بايد انتخاب كنند يا يك حكومت جهانى با كنترل بين المللى انرژى اتمى تشكيل دهند و يا حكومتهاى ملّى جداگانه فعلى همچنان باقى بماند و منجر به انهدام تمدّن بشرى گردد.
omid21 بازدید : 99 دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
«برتراند راسل» فيلسوف مشهور انگليسى همانند انيشتاين بشدّت از لزوم تشكيل حكومت واحد جهانى دفاع كرده و معتقد است كه عدم اجراى اين طرح بالاخره به نابودى بشريّت منجر خواهد گشت، نامبرده ضمن بحث مهمّى كه در اين باره دارد مى نويسد:
«...اكنون از لحاظ فنّى مشكل بزرگى در راه يك امپراطورى وسيع جهانى وجود ندارد و چون خرابى جنگ بيش از قرن گذشته است احتمالا بايد حكومت واحدى را قبول كنيم يا اينكه به عهد بربريّت برگرديم و يا به نابودى نژاد انسانى راضى شويم.»
راسل در مورد ديگر هنگامى كه سيستم حكومت فدرال را شرح مى دهد به حكومت واحد جهانى اشاره كرده و چنين مى نويسد:
«...اين سازمان فدرال به نوبه خود واحدى از يك تشكيلات فدرال بزرگتر است و به همين ترتيب مى رسيم به حكومت فدرال جهانى كه اين حكومت در حال حاضر وجود خارجى نخواهد داشت».
او معتقد است كه براى رسيدن به آن حكومت جهانى بايد زمينه فكرى ملّتها را آماده ساخت و منجمله از تبليغات افراطى ناسيوناليستى خوددارى نمود نامبرده در اين باره مى نويسد:
«بايد هرگونه تبليغات افراطى ناسيوناليستى غير قانونى شمرده شود و در مدارس به اطفال درس دشمنى و نفرت از ملل ديگر را ندهند.»
omid21 بازدید : 131 دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

او در کتاب خود( انسان وسوپر من) بشارت به آمدن مصلح جهاني ميدهد.
استاد عباس محمود عقاد در کتابش به نام برنارد شاو دراين مورد چنين اظهار ميدارد:
به نظر ما هم آمدن سوپر من برنارد شاو محال نيست.
سخن او درباره آن شخص از حقيقتي ثابت واستواربرخوردار است.
omid21 بازدید : 117 دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

تاريخ دانش شرق‏شناسى عموما با تحريفها، كتمان حقايق و نوعى بى‏انصافى همراه بوده است. اما در اين ميان گاهى برخى چهره‏هاى شاخص شرق‏شناسى، در مواجهه با منطق مستحكم برخى انديشه‏هاى شرقى، شيفته آنها شده، به آن گرايش و ميل باطنى و ايمان قلبى يافته‏اند.

مرحوم پرفسور "هانرى كربن‏"، ايران شناس مشهور فرانسوى از جمله اروپاييانى است كه در دوران زندگى علمى خود، در پى گذر از انديشه‏هاى وجود شناختى انديشورانى همچون "هايدگر" و "ادموند هوسرل‏"، با حكمت‏شرقى شيعى آشنايى حاصل كرده و به دنبال مطالعات چندين ساله، به وجود مبارك امام‏عصر، عجل‏الله تعالى‏فرجه‏الشريف، و....


برای مشاهده ادامه متن به ادامه مطلب بروید ...

omid21 بازدید : 102 دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
شخصيت متفكّر انگليسى ضمن نطقى كه در كنفرانس صلح نيويورك ايراد نمود به ضرورت تشكيل حكومت واحد جهانى (به منظور جلوگيرى از جنگهاى خونين و كشتارهاى دسته جمعى) اشاره كرده و در آنجا چنين گفت:
«تنها راه حفظ صلح و نجات نسل بشر تشكيل يك حكومت جهانى و جلوگيرى از گسترش سلاحهاى اتمى است.».
omid21 بازدید : 137 دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
جان هيك (دين پژوه و فيلسوف شهير معاصر) مى‏گويد:
در همه‏ى اديان بزرگ و متكامل جهان، به نوعى، اعتقاد به رستگارى و مبحث «نجات‏شناختى‏» وجود دارد.
در اين اديان، عقيده به انتقال از يك حيات عصيت‏بار به وضعيت‏بهتر، وجود دارد; زيرا كه حيات كنونى، حياتى است «هبوط زده‏» و بيگانه از خدا و بايد منتظر «حيات الهى‏» بود.

omid21 بازدید : 116 دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

زنُو فيلسوف شهير يونان كه در حدود 350 سال قبل از ميلاد مسيح زندگى مى كرده، آرزوى حكومت واحد جهانى را داشته و تئورى خود را چنين بيان كرده بود:
«بايد تمام افراد دنيا از قانون واحد پيروى كنند تا بتوانند سعادت خود را تأمين نمايند.»

omid21 بازدید : 109 دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
وی می‌نویسد:واجب است که تمام زمین و جماعاتی که در آن زیست دارند، به فرمان یک امیر باشندکه آن‌چه را مورد حاجب است، مالک باشد تا جنگ واقع نشود و صلح و آشتی برقرار شود.

omid21 بازدید : 113 دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
وی می‌گوید:هیچ‌کس برای شهرهای خودش عظمت آرزو نکرد مگر آن‌که آرزومند بدبختی و نیستی دیگران شد.
omid21 بازدید : 91 دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


وی معتقد است:ایجاد نظم جهانی، منوط به وضع یک قانون جهانی است و این همان است که مذاهب، آن را خواسته‌اند و این همان است که پیامبران از دورانی بس کهن، برای تحقق بخشیدن به آن بپاخاستند و خروش‌ها برآوردند و بدین‌گونه خواستند روشن‌گر تاریکی‌ها باشند.

omid21 بازدید : 108 دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
وی می‌گوید:ما به مملکت واحد و قانون واحد و قاضی واحد و حاکم واحد برای بشر، اعتراف می‌کنیم. تمام شهرهای دنیا، شهر ما، و هریک از جامعه بشر، ابنای شهر ما و ابنای وطن ما هستند. ما زمین شهرهای خود را دوست می‌داریم، به مقداری که شهرهای دیگر را دوست می‌داریم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 220
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 53
  • بازدید سال : 1,119
  • بازدید کلی : 78,386